Trzymaj się planu, czyli kilka słów o skutecznym marketingu

Chcąc cieszyć się dużą liczbą hotelowych gości trzeba cały czas prowadzić określone działania promocyjne. Bo jeśli tylko na jakiś czas znikniemy, to wielce prawdopodobne jest to, że potencjalni nowi goście zamiast zawitać do nas, dokonają rezerwacji u konkurencji, która prężnie się reklamowała i tym samym przyciągała nowych klientów-gości.

Dlatego też żeby nie pozwolić sobie na żaden przestój należy z wyprzedzeniem zaplanować różne działania marketingowe. Najlepiej jeśli taki marketing hotelu opracujemy na okrągły rok. Wówczas, wiedząc jakim budżetem dysponujemy, możemy go rozłożyć tak, aby starczył na dwanaście miesięcy. Brak planu to ryzyko, że w danym momencie okaże się, iż nie mamy już środków na reklamę i zmuszeni jesteśmy nieco odpuścić. A to sprawi, że będziemy mieli mniej gości, gorszy zysk i dodatkowo wzmocnimy konkurencję, która tylko będzie się cieszyła z tego, że przejmuje gości, którzy nie wiedząc o naszym istnieniu, nie mieli szansy na dokonanie rezerwacji. Dlatego bez wątpienia każdy hotel powinien mieć swój plan marketingowy. Nie należy jednak za wszelką cenę sztywno trzymać się znajdujących się w nim założeń, ponieważ dynamika rynku sprawia, iż często plany wymagają pewnych modyfikacji. Ważne jest też, aby marketing hotelu dokonał oceny na podstawie wcześniejszych doświadczeń, które z działań są najbardziej efektywne i to w nie inwestował. Zazwyczaj najbardziej skuteczne są reklamy internetowe oraz marketing szeptany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *