Na wszelkiego rodzaju szkoleniach od lat powtarzane jest, że najbardziej skuteczny marketing hotelu, to marketing szeptany.
Innymi słowy najbardziej przekonuje nas opinia innych osób. Może to być polecenie płynące z ust znajomego lub kogoś z rodziny, ale równie dobrze możemy przeczytać pozytywne opinie znajdujące się w Internecie, aby przekonać się co do tego, że warto dany hotel odwiedzić. Jak doskonale wiemy, Internet ma obecnie ogromną siłę rażenia i to właśnie za jego pośrednictwem dokonujemy najwięcej zakupów czy rezerwacji, dlatego też tak ważne jest to, aby to tam postawić na dobrą reklamę. Jedną z podstawowych zasad, które mogą wróżyć sukces jest konieczność wyróżnienia się – i w tym miejscu niebanalnymi pomysłami musi wykazać się marketing hotelu.
W innym razie nasza oferta zginie w gąszczu innych, konkurencyjnych, których jest przecież całe mnóstwo. Dlatego trzeba wszelkimi sposobami starać się trafiać do konkretnej grupy docelowej i sprawiać, żeby w momencie, gdy już trafi ona na naszą stronę, to została na niej i dokonała skutecznej rezerwacji… Ważne jest to, aby kampania reklamowa była spójna i dobrze przemyślana.
Czymś co zazwyczaj przemawia do przyszłych gości to odpowiedni standard hotelu, który poświadczają liczne fotografie oraz coraz bardziej popularne materiały wideo, wspomniane już pochlebne komentarze i wysokie oceny oraz promocje… Jeżeli po wejściu na stronę internetową hotelu pojawi się informacja, że dokonując do końca dnia rezerwacji zostanie naliczony określony rabat, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że potencjalny zainteresowany zamiast się przez kilka dni zastanawiać nad wyborem hotelu, dokona u nas rezerwacji w ciągu kilku godzin.