Planując otworzenie własnego hotelu, na wstępie musimy się zastanowić nad tym, do kogo będziemy kierowali swoją ofertę, a zatem kto będzie naszą klientelą. Bo jak wiadomo nie da się dogodzić każdemu, dlatego najlepiej jest skupić się na konkretnej grupie docelowej. Wtedy istnieje największe prawdopodobieństwo, że osoby odwiedzające będą w pełni zadowolone z pobytu i nie tylko chętnie do nas wrócą w przyszłości, ale również będą nasz hotel polecać innym. A przecież taka reklama przekazywana z ust do ust to najlepszy marketing dla hotelu.
Spełnianie oczekiwań gości
Powszechny dostęp do Internetu sprawia, że w szybki i prosty sposób możemy zapoznać się z wieloma ofertami hoteli, wybierając tę, która najbardziej przypadła nam do gustu. Stąd też ogromnie istotne jest odpowiednie przygotowanie oferty, która będzie kusiła różnymi atrakcjami. Wpływ na wybór hotelu niewątpliwie ma też lokalizacja, standard, wyżywienie oraz atrakcyjna cena. Ponadto jeżeli chcemy, aby odwiedzali nas klienci z małymi dziećmi, to musimy zadbać o to, aby na terenie hotelu znalazł się plac zabaw, a wnętrze pokoi było przyjazne maluchom… Pary bezdzietne, które planują romantyczny wyjazd tylko we dwoje będą ceniły sobie np. SPA. A co z firmami organizującymi konferencje i inne spotkania biznesowe? W tym wypadku duża waga będzie przykłada do dużej, multimedialnej Sali, w której można przeprowadzać różnego rodzaju szkolenia. A zatem opracowując strategię i marketing dla hotelu zastanówmy się, co jest dla nas najważniejsze, ponieważ to będzie determinowało rodzaj klientów.