Marketing hotelu pobytowego i biznesowego

Jedną z podstawowych zasad dobrego marketingu jest to, aby w przypadku hotelu pobytowego i biznesowego stworzyć dwie odrębne strategie. Jest to ogromnie istotne, ponieważ tylko w ten sposób będziemy w stanie trafiać do konkretnej grupy docelowej.

Czym innym bowiem jest zainteresowana rodzina z dziećmi, która planujemy kilkunastodniowy pobyt w hotelu, a zupełnie czym innym biznesmen, który przyjeżdża do miasta w interesach i chce spędzić w naszych hotelu zaledwie jedną noc. Jednak to co łączy te dwie grupy, to fakt, że oczekują oni określonego standardu i mają potrzeby, które chcą aby zostały w jak największym stopniu spełnione. Bardzo ważne jest to, żeby do każdego podchodzić indywidualnie i okazywać troskę o komfort pobytu także wobec osoby, która przyjeżdża wyłącznie na jedną noc. Dlaczego jest to tak istotne? Otóż jeżeli ktoś regularnie odwiedza miasto, to jest duża szansa, że będzie do nas wracał co kilka tygodni. Jeśli w jakimś stopniu obsługa zawiedzie, wtedy możemy zapomnieć o tym, że gość zechce nas odwiedzić ponownie. A co gorsza może zrobić antyreklamę, ponieważ będzie wyrażał swoje niezadowolenie i odradzał pobytu w tymże hotelu. W przypadku gdy do hotelu przylgnie negatywna opinia, to nawet duże nakłady finansowe na akcje promocyjne mogą nie przynieść wymiernego efektu. Bo marketing hotel to nie tylko słowa ubrane w piękną grafikę, ale przede wszystkim odzwierciedlenie tego w rzeczywistości… Pamiętajmy, że tylko hotel cieszący się nieposzlakowaną opinią ma możliwość na spektakularny sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *