Na sukces hotelu i stopień jego oblężenia składa się wiele czynników. Jednak jednym z podstawowych jest profesjonalna strona internetowa – czytelna i przejrzysta, dzięki czemu bez najmniejszego problemu można znaleźć wszystkie interesujące informacje. Trzeba przy tym pamiętać, że era smartfonów spowodowała to, iż wiele osób korzysta z Internetu właśnie przy pomocy tego małego urządzenia.
I w związku z tym strona hotelu powinna być responsywna, co spowoduje, że korzystanie z niej nie będzie wiązało się z żadnymi niedogodnościami. W innym razie, jeśli zapoznanie się z ofertą będzie wiązało się z koniecznością przesuwania strony w lewo i prawo, może przyczynić się do tego, że potencjalny klient się zniechęci i szybko opuści naszą stronę bez dokonania wcześniejszej rezerwacji… Żeby sprawdzić czy korzystanie z naszej strony jest komfortowe, najlepiej się wczuć się w klienta i spróbować wyszukać jakichś informacji przy pomocy własnego telefonu komórkowego… Kolejną sprawą, która jest bardzo ważna jeżeli chodzi o marketing dla hotelu to kontakt. Tylko szybkie odpowiedzi na nurtujące pytania, mogą zagwarantować to, że osoba, która zwróciła się z zapytaniem postanowi dokonać rezerwacji.
Wyprzedź konkurencję
Marketing dla hotelu rządzi się swoimi prawami i musimy mieć świadomość tego, że konkurencja nie śpi. Dlatego chcąc prężnie działać należy być lepszym od nich. Stąd też tak ważny jest kontakt z ewentualnym gościem i szybkie reagowanie na jego zapytania. Najlepiej aby zajmowała się tym jedna osoba, która na bieżąco będzie sprawdzała pocztę i natychmiast udzielała kompleksowych odpowiedzi. Dobrze by było, aby czas ten nie przekraczał kilkunastu godzin. Innymi słowy odpowiedź powinna być udzielana jeszcze tego samego dnia. W innym wypadku konkurencja może być szybsza i to u niej zostanie dokonana rezerwacja.