Kierując ofertę do rodzin z małymi dziećmi trzeba szczególną uwagę skupić na potrzebach małego gościa oraz udogodnieniach dla jego rodziców. Wszystko po to, aby wypoczynek można było zaliczyć do bardzo udanych, a sam hotel uzna za przyjazny małym dzieciom.
Na czym powinien skupić się marketing hotelu, aby przyciągać kilkuosobowe rodziny?
Przede wszystkim konieczne jest opracowanie informatora, w którym znajdą się wszystkie informacje, które są bardzo istotne z punktu widzenia rodzica… Obok atrakcji dla maluchów, takich jak place zabawa czy pokoje zabaw, ogromną rolę odgrywa logistyka. A zatem rodzic będzie się interesował tym, czy budynek jest przystosowany do wózków i przemieszczanie się między piętrami nie będzie stanowiło problemu, czy w hotelowej restauracji znajdują się krzesełka do karmienia najmłodszych gości, a w pokoju nie zabraknie łóżeczka… Ważne jest też podkreślenie tego, że menu dostosowane jest do maluchów, które składa się ze zdrowych posiłków i bajkowych deserów. Niekiedy można się spotkać z tym, że marketing hotelu zadbał o to, aby zaskarbić sobie sympatię dzieci już na samym początku pobytu. W jaki sposób? Otóż na powitanie każdy maluch otrzymuje w prezencie pluszową maskotkę. Może ona być opatrzona logo hotelu, co będzie stanowiło dodatkową reklamę. Coraz bardziej popularni są też animatorzy, którzy zabawiają dzieci i dbają o ich bezpieczeństwo, podczas gdy rodzice mogą oddawać się błogim chwilom relaksu.