Plan marketingowy jest niezbędny do tego, aby prowadzić skuteczne kampanie pozwalające zdobywać nowych gości.
W dobie Internetu i smartfonów za pomocą których bardzo często wybieramy kierunek wyjazdu, szukamy hotelu i dokonujemy rezerwacji, marketing hotel powinien w dużej mierze opierać się na tym, w jaki sposób przyciągać gości, którzy są online. Na początku powinniśmy zastanowić się nad tym, do kogo kierujemy swoją ofertę i kto jest naszą główną grupą docelową. Pozwoli to na przygotowanie skutecznej kampanii oraz dopasowanie jej pod daną grupę, którą mogą stanowić rodziny z dziećmi, seniorzy, pary bezdzietne czy biznesmeni. Zastanawiasz się jak sprawdzić, kto najczęściej przegląda ofertę hotelu? Jest to bardzo proste, wystarczy, że wykorzystane zostaną odpowiednie narzędzia, takie jak chociażby Google Analytics.
Dzięki temu zdobędziemy informacje o przedziale wiekowym naszych gości, ich zainteresowaniach, wielkości miasta, wykształceniu oraz tym, czy są w związku… Kolejną kwestią bardzo ważną w pozyskiwaniu gości jest wykorzystywanie również innych możliwości jakie daje Internet. Przede wszystkim chodzi tutaj o narzędzia, dzięki którym nasz hotel jest wysoko plasowany w wyszukiwarkach internetowych. W tym celu należy zadbać o optymalizację strony. Od funduszy, jakie przeznaczymy na optymalizację będzie zależało miejsce, na którym znajdzie się hotel. Jeżeli wyprzedza nas konkurencja, to chcąc ją wyprzedzić zmuszeni jesteśmy zwiększyć kwotę.